چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی کاشت ۱۸۰هزار اصله درخت در هفته درخت‌کاری | افزایش گل‌ها در بهار ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۷۴۹۶
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
پیش‌بینی کاشت ۱۸۰هزار اصله درخت در هفته درخت‌کاری | افزایش گل‌ها در بهار ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: پیش بینی می‌شود امسال در هفته درخت کاری ۱۸۰ هزار اصله درخت در قالب مشارکت با شهروندان مشهدی کاشته شود.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ احمدرضا سلامی در گفتگو با خبرنگارما افزود: همه ساله در هفته درخت کاری، از تاریخ ۸ اسفند تا ۱۵ اسفند، در مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد نهال رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


جداسازی آب شرب از آب خام تا پایان ۱۴۰۱

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد افزود: ایجاد شبکه مستقل آبیاری در کلان شهر مشهد با بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت فضای سبز اقدامی بزرگ و در طراز اقدامات ملی است.
وی ادامه داد: این پروژه به صورت بخش بندی تعریف شده است و در سال ۹۹ بخش‌های عمده‌ای از مناطق ۱۱ و ۹ به این سیستم تجهیز می‌شود و اگر این پروژه اجرا نمی‌شد تانکر‌های آب در این مناطق تردد می‌کردند که بیشتر باعث ایجاد ترافیک می‌شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. اینکه دراین راستا سالانه پروژه تعریف می‌شود به این دلیل است که تمام شهر کارگاه حفاری نشود. با توجه به حمایت‌ها و اعتبارات خوبی که شورای شهر به این حوزه تخصیص داده است، این پروژه سرعت پیشرفت شایان ملاحظه‌ای دارد.
سلامی یادآور شد: اکنون ۴۲۵ کیلومتر خط فرعی به همراه ۲۲ مخزن آب بزرگ بتنی و ۲۲ ایستگاه پمپاژ برای این مهم در اختیار داریم که خود نظیر یک شبکه آب وفاضلاب شهری است.


افزایش گل‌ها در بهار ۱۴۰۰

وی درباره طرح‌های استقبال از بهار این سازمان نیز گفت: اجرا و نصب بیش از ۱۱۰۰ المان گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ در شهر مشهد تدارک دیده شده است تا استقبالی باشکوه از اولین بهار صده آینده داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونا برای استقبال از بهار امسال قرار شده است گل کاری و زیباسازی شهر نسبت به سال قبل تقویت شود ادامه داد:، چون احتمال می‌رود شیوع کرونا در نوروز امسال هم تداوم داشته باشد، قرار است فضای شهری به گونه‌ای طراحی شود که منجر به کاهش استرس شهروندان شود.

سلامی همچنین به افزایش پروژه‌های مشارکتی با شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: درخت کاری در محلات با مشارکت شهروندان و آبیاری درختان توسط اهالی محل با بسته‌های تشویقی متعددی همراه است و تخفیف‌های مصوب شورای شهر نیز برای آبیاری درختان و گیاهان مقابل منازل توسط شهروندان همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: در این مسیر، درخت را رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم؛ ضمن اینکه خاک و کود باغچه نیز تعویض می‌شود و داخل باغچه نیز سم پاشی و هرس می‌شود.


کمک هزینه شهرداری برای احداث باغ بام

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد همچنین با اشاره به تداوم طرح باغ بام در شهر، افزود: با هدف افزایش سرانه فضای سبز در محلاتی که امکان توسعه افقی فضای سبز در دل آن‌ها وجود ندارد، احداث باغ بام روی سقف ملک شهروندان همچنان ادامه دارد و شهروندان می‌توانند به ازای هرمترمربع ایجاد فضای سبز، معادل ۵۵۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت کنند. سلامی گفت: در مباحث دیگری مانند اجرای آب خاکستری نیز شهرداری ۵ میلیون تومان کمک ریالی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، به این صورت که مثلا در یکی از موارد، شهروندان آبی را که روی پشت بام‌ها در اثر بارندگی ایجاد می‌شود جمع آوری و برای آبیاری فضای سبز و درخت مقابل ملک خودشان استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->